fb

Dec 16, 2010

Mencari sinar cinta di sebalik internet..

Setiap insan pasti inginkan cinta yang sejati, ada juga yang berusaha untuk menemukan cinta melalui web yang nampak sangat menarik, menggoda dan terjalin serta-merta. Di era it masa ini, di mana masing-masing dan semuanya harus dicapai dalam jangka waktu sesingkat mungkin, mencari cinta di internet telah menjadi semacam satu ikutan dan budaya juga. Apatah lagi perkembangan laman social yang amat pesat seperti Friendster, Tagged, Hi5 dan yang terkenal adalah Facebook.


Rasanya tidak berlebihan jika dikatakan web sebagai cupid era moden. Ini memberikan individu untuk terus berhubung dan berkomunikasi dengan sejumlah besar orang lawan jenis, dengan siapa mereka akhirnya boleh memilih untuk jatuh ke dalam hubungan romantis. Sebahagian besar orang-orang yang cuba melarikan diri realiti sosial mereka cuba mencari cinta melalui web di mana tidak seorang pun dapat menilai, mengejek kekurangan mereka.

Orang yang memutuskan untuk mencari cinta melalui web juga cuba untuk melakukannya dengan mendaftar pada beberapa laman web social network. Kemudian tugas berat bertemu dan berbual dengan sejumlah pemohon berpotensi bermula melewati net. Jika individu mendapatkan nyata di atas calon pasangan yang pandangan, kepentingan yang serasi untuk dan keduanya saling merasakan "ikatan" antara mereka maka mereka akan bertindak dengan lebih lanjut lalu memutuskan apakah mereka ingin bertemu satu sama lain secara langsung atau tidak.

Ketika terlibat dalam Internet dan cuba untuk mencari cinta melalui web, adalah sangat diperlukan bagi seorang individu untuk menggunakan sebuah pendekatan yang seimbang dan berkomunikasi dengan akal sihat sempurna sebelum secara membabi buta mempercayai orang secara online. Ada kemungkinan bahawa orang lain boleh berbohong atau mungkin tidak menarik dan menarik kerana ia cuba untuk mempromosikan dirinya melalui internet.

Percintaan dalam talian amat menyenangkan dan mudah. Namun bergitu individu harus perlu diingatkan bahawa mereka tidak terbawa atau menjadi terlalu terikat dengan "cinta web" mereka sampai mereka merasa perlu berubah jadi insane yang lain kecuali hubungan menjadi benar-benar serius dan dua hati memutuskan untuk bertemu di realiti. Juga sering terjad setiap kali mereka mungkin memutuskan setelah pertemuan pertama dengan pasangan cinta web walaupun mereka sedar mereka telah berinteraksi begitu lama.


Ini terjadi kerana, jika salah satu daripada rakan mempunyai keraguan tentang pertemuan dengan orang dalam kehidupan nyata, hujung terbaik adalah untuk mengikuti naluri anda dan tidak memenuhi sama sekali. Percintaan didalam Web boleh berlaku antara dua individu yang mungkin terletak benar-benar jauh dari jarak geografi. Oleh kerana itu perlu untuk memastikan terlebih dahulu bahawa dengan siapa individu memutuskan untuk berkomunikasi adalah orang karakter suara dan berasal dari tempat integriti.

Walaupun konsep cinta web mungkin kelihatan seperti lakonan atau satu cinta eksperimen namun begitu sebahagian besar yang menjalinkan percintaan internet telah Berjaya meniti percintaan mereka ke puncak mahligai. {ercintaan di dalam internet yang pasti mempunya pro dan kontra. Walaupun sangat menarik dan menyenangkan, namun perlu juga waspada, kerana kita tidak akan dapat mengetahui orang yang boleh dipercayai atau tidak.

1 comment: